donderdag 20 juni 2013

Een bankje werd een huis - A bench turned into a house

Intussen was een groep creatieve vrienden druk bezig met onderkomens voor hun voorouders te maken. Van tenten tot vogelhuisjes, alles werd ingezet. Zelf begon ik vol goede moed aan een zogenaamde shadow box. Op zoek naar inspiratie op internet en pinterest stuitte ik al snel op de wondere wereld van poppenhuizen. Toen ik kort daarna op marktplaats ook nog een poppenhuis zag staan was het hek van de dam

Meanwhile a creative group of friends was busy making their own dwellings for their ancestors. From tents to birdhouses, all possibilities were used. I started on a shadow box and searched for inspiration on the internet and Pinterest. I soon discovered the wondrous world of doll houses. Shortly thereafter, I found a second hand doll house for sale and all bets were off...

En zo werd ik trotse eigenaar van mijn eerste 1:12 huis
And so I became the proud owner of my first 1:12 house





Geen idee wat voor huis het is maar er mag wel wat aan gebeuren.


I  have no idea what kind of house it is, but it is clearly in need of some TLC






























De kleurige wolletjes rechts verraden mijn andere passie, haken.


The stack of yarn on the right is a dead give away for my other passion: crochet.



















Bulletje heeft zijn intrek al genomen. Hij is mijn lease-kat. Hij is van de buren maar heeft mij voor zijn gemak ook geadopteerd.  


The cat, Bulletje has moved in. He's my time-share cat. He lives next door but decided to adopt me as well for his own convenience

3 opmerkingen :

  1. Oh, I LOVE it when another person becomes ensnared in the world of minis!!! This is so much fun! And your house is a treasure! I look forward to seeing what you do with it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you Betsy! Ensnared is the right word for it! Hehehe....The first thing on my mind when I wake up in the morning is my miniature world. :-)
    XX,
    Véronique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL! A time share cat! That's fabulous, though I'm glad we don't have one here. :)

    BeantwoordenVerwijderen